Wednesday, May 03, 2006

labsong

this is one my favorite Eraserheads songs. I took the liberty of re-wording some of the verses to make the song more "theologically sound". my favorite lines are "Ako ang Diyos at Hari ng iyong mundo...matakot sila sa 'yo..." ("I am the God and King of your world...they should fear you...") I keep this truth in mind especially when i'm going to meet a difficult client, or anyone who is out to make my life miserable. i am reminded that if God is for me, who can be against me (romans 8:31)?

*sigh* I can just imagine God singing this song to me. :)



HUWAG KANG MATAKOT

Huwag kang matakot
'Di mo ba alam nandito lang Ako
Sa iyong tabi
'Di Kita pababayaan kailan man
At kung ikaw ay mahulog sa bangin
Ay sasaluhin Kita

CHORUS:
Huwag kang matakot na matulog mag-isa
Kasama mo naman Ako

Huwag kang matakot na umibig at lumuha
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot

Huwag kang matakot
Dahil ang buhay mo'y walang katapusan
Makapangyarihan ang pag-ibig
Na hawak mo sa iyong kamay
Ako ang Diyos at Hari ng iyong mundo
Matakot sila sa 'yo

CHORUS:
Huwag kang matakot na matulog mag-isa
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot na umibig at lumuha
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot na magmukhang tanga
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot sa hindi mo pa makita
Kasama mo naman ako
Huwag kang matakot
Aahhhah

CHORUS:
Huwag kang matakot na matulog mag-isa
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot na umibig at lumuha
Kasama mo naman Ako
Huwag kang matakot

Huwag kang matakot (huwag kang matakot)
'Di Kita pababayaan kailan man
(Repeat till fade)



5... because God has said,
"Never will I leave you;
never will I forsake you."[a]
6So we say with confidence,
"The Lord is my helper; I will not be afraid.
What can man do to me?"[b]

- hebrews 13:5-6

3 comments:

Unknown said...

I thought the same way about this song, particularly with the same edits you incorporated to make it more appropriate. Surely, God is for you and no one can go against you.

Anonymous said...

Hello. Would you know the number of Kamxan taxi? Naiwan ko kase laptop ko dun... thanks.

turkangel79 said...

Sorry di ko alam. :( I hope you get your laptop back.